Loading...

Twitter-onderwerpen: hoe het te gebruiken en wat marketeers moeten weten

ksdesign.nl-werken met twitter

Volgens een rapport van Mention worden dagelijks ongeveer een half miljard tweets op Twitter gepubliceerd. 

Het platform, waarmee u uw gedachten of inhoud in minder dan 280 tekens kunt tweeten, wervelt met constante gesprekken over trends, nieuws en andere inzichten. Met al deze tweets, gedachten, discussiethreads en trending hashtags, kan het moeilijk zijn om de ruis te doorbreken en inhoud te vinden rond onderwerpen waarin je echt geïnteresseerd bent. Om het voor de gebruiker gemakkelijker te maken om onderwerpen en trends waar ze gepassioneerd over zijn te vinden en te volgen in een drukke feed met tweets, onthulde Twitter in november Twiter-onderwerpen. 

Met Twitter-onderwerpen kunt u onderwerpen volgen, evenals mensen die vaak tweeten over relevante onderwerpen. Volgens Twitter is de functie Onderwerpen gecreëerd in een poging het platform te verschuiven naar conversatie en weg van eenmalige opmerkingen van beïnvloeders en beroemdheden. 

In een recente blogpost heeft Twitter meer inzicht gegeven in waarom ze de nieuwe functie hebben geïntroduceerd: “Vroeger was al het werk aan jou om uit te zoeken wat de beste manier is om bij te blijven wat er gebeurt door bepaalde accounts te volgen, ernaar te zoeken of het nieuwste op het tabblad Verkennen te zoeken. Nu kun je de meest relevante en interessante tweets over waar u om geeft met een enkele tik, en het gesprek zal naar u toekomen. ” 

Hoewel deze stap nuttig kan zijn voor de Twitter-ervaring van een individuele gebruiker, suggereren marketingpublicaties al dat het ook merken zou kunnen helpen . Als u een Twitter-account hebt die is gericht op geweldige inhoud maar nog steeds groeit, kan Twitter-onderwerpen u uiteindelijk helpen de naamsbekendheid te vergroten. Als u publiceert over relevante onderwerpen die verband houden met uw branche, hebben mensen die deze onderwerpen volgen een grotere kans om uw inhoud te vinden dan wanneer ze alleen tweets van opinieleiders of merken in uw vakgebied zouden volgen. Hoewel Twitter niet heeft vermeld hoe dit van invloed kan zijn op merken, heeft Google een precedent geschapen door een soortgelijke functie uit te brengen die het verkeer op bedrijfssites heeft gestimuleerd. 

Twee jaar geleden lanceerde Google Google Discover , een functie in zijn Android-app die gebruikers aanbevelingen liet zien op basis van onderwerpen die ze volgden of onderwerpen die ze in het verleden hadden gezocht. Sindsdien hebben uitgevers als Conde Nast geen specifieke gegevens gegeven over de impact van onderwerpen op hen, maar ze zeggen wel dat ze aanzienlijke sprongen in het mobiele verkeer van Google hebben gezien. Hoewel we nog steeds over Twitter-onderwerpen aan het leren zijn, zijn er een paar manieren waarop je het kunt gebruiken als online marketeer. Maar eerst, om u te helpen het standpunt van de consument te begrijpen, volgt hier een stapsgewijze handleiding voor het gebruik van de functie. 

Hoe Twitter-onderwerpen te gebruiken 

Voor toegang tot Twitter-onderwerpen gaat u naar uw feed en klikt u op ‘Meer’ in de zijbalk links van uw feed. Zodra u dit doet, ziet u opties zoals ‘Onderwerpen’. Wanneer u op Onderwerpen klikt, verschijnt een welkomstbericht waarin de functie wordt uitgelegd waar uw feed zich bevindt. Vanaf daar kunt u beginnen met het kiezen van Twitter-onderwerpen die u wilt volgen. 

Nadat je op ‘Meer onderwerpen volgen’ hebt geklikt, zie je een lijst met overkoepelende Twitteronderwerpen, zoals ‘Entertainment’ met plustekens ernaast. Wanneer u op een plusteken klikt, ziet u een vervolgkeuzemenu met meer specifieke onderwerpen binnen elke branche. 

Nadat u enkele onderwerpen hebt gevolgd, worden op uw startpagina Twitter-feed algoritmisch berichten weergegeven uit uw onderwerpvoorkeuren. 

Als u meer onderwerpen wilt volgen, keert u eenvoudig terug naar de pagina Onderwerpen en klikt u op ‘Meer onderwerpen volgen’. Bovendien bieden sommige tweets in uw feed nu een pop-up ‘Meer informatie over dit onderwerp’, met een oproep tot actie om een gerelateerd onderwerp te volgen. Je kunt ook een onderwerp zoeken en volgen met behulp van de zoekbalk van Twitter. Als u onderwerpen niet meer wilt volgen, keert u terug naar de pagina Onderwerpen, klikt u op ‘Meer onderwerpen volgen’, zoekt u het onderwerp dat u hebt gevolgd en klikt u op Ontvolgen. 

Vier manieren waarop marketeers kunnen profiteren van Twitter-onderwerpen 

Hoewel we nog steeds over Twitter-onderwerpen aan het leren zijn, zijn er een paar manieren waarop je het kunt gebruiken als online marketeer. Laten we deze hieronder nader bekijken. 

  1. Volg onderwerpen gerelateerd aan uw branche om op de hoogte te blijven. 

Wanneer mensen een product of dienst onderzoeken die verband houdt met uw merk, willen ze zien dat u goed op de hoogte bent van de huidige trends in uw branche. Door Twitter-onderwerpen met betrekking tot uw vakgebied te volgen, kunt u op de hoogte blijven van trends die mogelijk belangrijk zijn voor uw klanten en die van invloed zijn op uw bedrijf. 

Door op de hoogte te blijven van nieuws en trends, kan het bekijken van gesprekken rond bepaalde onderwerpen u meer informatie geven over de geneugten, gewoonten, werk-leven of pijnpunten van uw potentiële publiek. Deze informatie kan u helpen uw koperspersoneel up-to-date te houden, terwijl u ook een nauwkeurigere go-to- marketstrategie kunt creëren bij het lanceren van producten of diensten. 

  • Ontdek en volg accounts of opinieleiders in uw branche. 

Naast het leren over trendy onderwerpen in uw branche, kunnen onderwerpen u ook helpen meer te weten te komen over opinieleiders of merken waarvan bekend is dat ze bepaalde inzichten of ideeën in uw vakgebied bespreken. 

Als je bepaalde accounts of mensen consistent ziet verschijnen in tweets gemarkeerd met een onderwerp gerelateerd aan je veld, wil je misschien hun profiel bekijken en ze volgen om te zien welk type inhoud ze posten. Dit helpt u niet alleen bij het volgen van de inzichten en trends in uw branche, maar het bekijken van hun profiel kan u ook helpen meer te weten te komen over het optimaliseren van tweets om te rangschikken op het tabblad Onderwerpen. 

Als u tweets van een concurrent ziet over een onderwerp dat verband houdt met uw merk, kunt u bovendien bijhouden wat ze doen en Twitter-inhoud of campagnes maken die dit verbeteren. 

  • Maak inhoud of tweets met betrekking tot trendy onderwerpen in uw branche. 

Als er een onderwerp is waar mensen zoemen dat sterk verband houdt met je product, begin dan met tweets die die trend aanpakken. 

Als gebruikers bijvoorbeeld praten over een veel voorkomend pijnpunt dat uw product of dienst kan oplossen, post dan meer over dat pijnpunt, informeer uw publiek over de beste manieren om het op te lossen, of creëer inhoud die een vermelding van uw product erin verwerkt , zoals een video of infographic die u uploadt naar Twitter. Hoewel Twitter niet heeft uitgelegd hoe de algoritmen van Twitter-onderwerpen werken of hoe je ze kunt gebruiken om omhoog te gaan in feeds, is tweeten over een onderwerp nog steeds een strategie waarmee je kunt leren wat je publiek op grote schaal bespreekt en er snel op reageert , waardevolle manier. Zelfs als je niet meteen in feeds zit, kun je nog steeds bereik of groei op je Twitter-account krijgen door simpelweg te reageren op wat je publiek wil leren. 

  • Leer meer over trending hashtags en optimaliseer daarmee je eigen tweets. 

Zoals je waarschijnlijk al weet, zijn hashtags een van de manieren waarop je je tweets kunt optimaliseren met populaire zoekwoorden of woordgroepen. Wanneer iemand op een hashtag klikt, ziet hij een feed met tweets die ook de hashtag gebruiken. Hoewel mensen je tweets misschien vinden op het tabblad Onderwerpen als je een bepaalde trend bespreekt, kunnen ze ook je tweets vinden als ze op een hashtag klikken die je hebt gebruikt. Als je veel mensen in je branche ziet tweeten van bepaalde hashtags, zoek dan een manier om tweets te maken die van nature gebruikmaken van die hashtag om je inhoud en profiel verder te optimaliseren. 

Trendy onderwerpen omarmen op Twitter 

Twitter is altijd een solide platform geweest voor actuele of trendmatige discussies. En hoewel Onderwerpen gebruikers en merken kunnen helpen meer te weten te komen over waar ze echt om geven, is het niet de enige strategie die u kunt gebruiken om ervoor te zorgen dat uw inhoud wordt gezien. Door Twitter-onderwerpen te gebruiken om meer te weten te komen over hoe u met een breder scala aan gebruikers omgaat en waardevolle inhoud met betrekking tot trends in uw branche kunt creëren, kunt u uiteindelijk de online merkbekendheid en uw aanhangers vergroten. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *