Loading...

Concurrerende versus op waarde gebaseerde productprijzen

ksdesign.nl-product prijzen

Concurrerende prijzen betekent dat u de prijs van uw product baseert op de vergelijkbare producten die uw concurrenten verkopen. Het is ideaal voor bedrijven die een vergelijkbaar product hebben gemaakt dat meerdere andere bedrijven verkopen. 

Als u denkt dat uw unieke kenmerken een aanzienlijk hogere prijs rechtvaardigen dan die van uw concurrenten, kunt u ervoor kiezen uw product boven de andere vergelijkbare producten op de markt te prijzen. Een goede manier om de billijkheid van de prijzen van al uw concurrenten te evalueren, is door financiële rapporten en bedrijfstrends te bestuderen. 

Op waarde gebaseerde prijzen stellen u in staat uw winst te maximaliseren, hoewel het een beetje meer tijdrovend is om vast te stellen in vergelijking met concurrerende prijzen. Het is ideaal voor bedrijven die een product verkopen met heel weinig concurrenten op de markt of een product met uitzonderlijk nieuwe en unieke functies. 

Op waarden gebaseerde prijzen kwantificeren de waarde van uw artikel op een manier die uw klant kan relateren aan hun winstgevendheid. Hiermee kunt u de prijs van uw product baseren op de waarde voor uw klant in plaats van wat de markt, trends in de branche en uw concurrenten zeggen. 

Start uw product 

Nu is het tijd voor het belangrijkste deel van uw rol als productmarketeer – en niet te vergeten, het meest opwindende: de lancering van het product dat u op de markt hebt gebracht. De lancering bestaat uit twee hoofdonderdelen om zich op te richten als productmarketeer: de interne lancering (wat gebeurt er binnen uw bedrijf bij productlancering) en externe lancering (wat gebeurt er buiten uw bedrijf, met klanten en publieksleden, op product) lancering). 

Interne aspecten van een productlancering 

Zoals eerder vermeld, houdt uw taak als productmarketeer in dat u ervoor zorgt dat de hele organisatie op dezelfde pagina over uw product staat. Op deze manier ontvangen uw klanten alleen consistente en nauwkeurige details over het product. De marketing-, product- en verkoopteams in uw bedrijf moeten op de hoogte zijn van de volgende informatie:  1. De voordelen van uw product Alle beschikbare productdemo-informatie Verkooptrainingsmogelijkheden voor uw product en hoe het wordt gebruikt  2. Hoe de positionering en berichten eruit zien  3. Wie je inkopers en ideale klanten zijn  4. Wat de doelen voor uw product zijn  5. Wat de functies van uw product zijn  6. De prijs van uw product  7. Hoe uw product wordt geïntroduceerd bij klanten (die we hieronder zullen bespreken).

 Nu vraagt u zich misschien af hoe u deze informatie kunt verstrekken aan marketing, producten en verkoop. Welke kanalen zijn ideaal om deze gegevens met uw collega’s te delen? Hier zijn een paar voorbeelden van manieren om dit te doen: Sales enablement kit (ideaal voor verkoop) Presentatie (ideaal voor de bredere marketingafdeling en het product) Kennisbank (ideaal voor ondersteuning) Externe aspecten van een productlancering Extern zijn er veel manieren om uw productlancering op de markt te brengen, zodat uw huidige klantenbestand, prospects en doelgroep meer te weten komen over wat u verkoopt. Bepaal eerst waar u uw inspanningen op het gebied van productmarketing gaat richten. Hier zijn enkele voorbeelden van kanalen en plaatsen om dit te doen (u kunt er meerdere kiezen of slechts één om op te focussen, afhankelijk van uw behoeften, doelen en middelen).  1. Sociale media  2. In de winkel  3. Productlanceringsevenement blog  4. Website bestemmingspagina  5. Exclusief productvoorbeeld (voorafgaand aan de officiële lancering) 

Promotie-evenement / campagne (persoonlijk en / of online) 

Op welk kanaal u ook kiest om uw marketinginspanningen voor productlancering te focussen, u moet relevante productinformatie opnemen ( gericht op uw positionering en berichten ) zodat prospects en klanten alles over uw product kunnen leren en waarom ze het nodig hebben. Dit omvat de functies van uw product, wat het uniek maakt, prijzen, demo’s voor klanten, training voor klanten en alle andere materialen die u hebt gemaakt en wilt delen. 

Proficiat! U hebt zojuist de stappen doorlopen om een product op de markt te brengen. Vergeet niet dat dit proces moet worden overwogen en bijgewerkt wanneer uw producten veranderen en evolueren, zodat ze relevant blijven voor uw klanten. (Dit zou geen probleem moeten zijn zolang u een lid van uw team heeft dat zich richt op productmarketing, aangezien dit een van hun belangrijkste verantwoordelijkheden is .) Begin met het op de markt brengen van uw producten. Productmarketing is het proces waardoor een bedrijf een product op de markt brengt. Productmarketer zijn (of productmarketingmanager) betekent dat u centraal staat in de marketing-, verkoop- en productteams van uw bedrijf. U bent een integraal onderdeel van het succes van uw product, terwijl u de specifieke marketingstrategie van uw product creëert en beheert, maar u dient ook als een contactpersoon tussen alle drie deze afdelingen, zodat iedereen op dezelfde pagina staat met uw product, het is functies, mogelijkheden en meer. Begin dus met het ontwikkelen van de marketingstrategie van uw nieuwste product om ervoor te zorgen dat het een succes wordt bij uw doelgroep en klanten. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *